lunes, 28 de mayo de 2007

VÍDEOS DIDÀCTICS

Manuel Cebrián de la Serna, de la Universitat de Màlaga, a l'article de la Revista Píxel Bit, nº1, de gener de 1994, "LOS VIDEOS DIDÁCTICOS: CLAVES PARA SU PRODUCCIÓN Y EVALUACIÓN" ens parla dels elements bàsics de la tecnologia del vídeo en l'educació.

Fa una crítica a la utilització que se li ha donat al vídeo fins ara, ja què només posavem documentals. Aquest recurs no és un procés específicament educatiu, ja què l'objectiu prioritari de la tv és divertir i informar. En canvi, l'objectiu del vídeo educatiu en l'ensenyament és educar, és a dir, que els individus obtengan unes capacitats, actituds i coneixements, per aquest motiu es fan les avaluacions.

Els vídeos educatius s'han de basar en la transversalitat. Un bon ús del vídeo didàctic ve determinat per la reflexió dels objectius, continguts, metodologia i la seua reflexió.

L'anàlisi de Cebrián ens invita a treballar d'una forma més creativa, alternativa a la tradicional. Estem d'acord amb l'autor quan diu que amb els receptors fem pasiu al espectador. Hem de considerar que aquest article és de l'any 1994 i en aquests anys el panorama del vídeo educatiu ha canviat. Els docents han advertit aquesta qüestió i ja són molts els que elaboren els seus vídeos educatius, seguint uns criteris psicopedagògics.

No hay comentarios: